UCHO

W sierpniu w Q22 pracę rozpoczęli pracownicy Demant Technology Center, Oticon oraz DGS - spółek należących do grupy William Demant - światowego lidera w projektowaniu, produkcji i sprzedaży aparatów słuchowych, urządzeń diagnostycznych oraz interaktywnych urządzeń komunikacyjnych. Idąc ulicą od strony ronda ONZ widzimy wyklejone z karteczek ogromne ucho - to inicjatywa działu kreatywnego, pomysł na dodatkowe zaznaczenie swojej obecności w nowym miejscu.

PLAN

Aranżacja jest wynikiem pracy zespołu, który działał pod kierownictwem duńskich przedstawicieli dbających o zapewnienie zgodności powierzchni ze standardami globalnej marki. Projekt - od etapu space planu, poprzez wykończenia wnętrz, aż do wyboru dostawcy mebli ruchomych - William Demant powierzył naszej pracowni JMP Service. Zastosowano przyjęte w William Demant na całym świecie rozwiązania kultury pracy - praca wszystkich pracowników w obszarze tzw. open space, wiele zróżnicowanych sal konferencyjnych oraz duża kantyna do wspólnych spotkań.

TYPOLOGIA

W całym biurze wydzielono strefy pracy, strefy spotkań oraz strefy „coffee”. Dla każdej z nich opracowano standard elementów powtarzalnych, z jednoczesnym wyznaczeniem „wyróżników”. Stonowany charakter wnętrz ma oddawać ducha skandynawskiego podejścia do tzw. designu. Wybór konkretnej palety materiałów wynika z ich użytkowej wartości, właściwości akustycznych bądź ocieplenia atmosfery biura. Bez zbędnych ozdobników. Filozofia firmy przełożyła się na konkretne rozwiązania. Powstało miejsce, w którym z pasją podchodzi się do swojej pracy.

SYMBOLE

We wszystkich salach konferencyjnych postanowiono użyć jednolitych typów mebli – ale pomieszczenia rozróżniono kolorami i nazwami wg gatunków muzycznych. To akcent nawiązujący do działalności firmy. Wewnątrz znalazły się grafiki przedstawiające symbole kojarzące się z danym typem muzyki. Mamy salę "blues" z grafiką harmonijki, salę "disco" z kulą dyskotekową, salę "opera" ze śpiewakiem operowym, salę „pop” z mikrofonem, salę „country” z kapeluszami... Tapicerki w odcieniach niebieskiego, pomarańczu i szarości podkreślają identyfikację wizualną marki.

WYPOSAŻENIE

Dużą wagę przyłożono do wyboru mebli. Bardzo istotnym było kryterium wygody użytkowników oraz zasad ergonomii. Wszystkie stanowiska pracy wyposażone są w biurka z elektryczną regulacją wysokości, umożliwiają zmianę pozycji z siedzącej na stojącą. Kontenerki wykonane na zamówienie nawiązują do tych, które użytkują pracownicy w duńskiej siedzibie. W salach szkoleniowych zastosowano stoły składane, mobilne, ułatwiające dowolną rekonfigurację wg bieżących potrzeb.

KWADRATY

Przy open space zlokalizowane są miejsca do spotkań ad hoc wyposażone w multimedia i ściany do pisania. Stanowią elementy ułatwiające prace zespołów, a jednocześnie urozmaicają przestrzeń przy open space. Małe pomieszczenia typu Box zawierają stoły z gazową regulacją wysokości oraz ściany typu whiteboard. Dzięki temu mogą pełnić różne funkcje – budki do rozmów lub miejsca spotkań warsztatowych. Panele filcowe ułożone w kolorowe mozaiki uzupełnione są elementami jasnego drewna oraz powierzchniami naturalnego mchu, które wprowadziły zieleń do biura.

STREFY

Odrębny charakter strefy kantyny i coffee pointów podkreśliły żywe kolory, miękkie meble, posadzki w kolorze jasnego drewna oraz nieszablonowe lampy wykonane na zamówienie. Duża otwarta przestrzeń kantyny ma służyć także jako miejsce spotkań i prezentacji – stąd duże ekrany i wymóg mobilności mebli. Powstały dwie części: jedna - wyposażona w stoliki i krzesła - typowo jadalniana , druga z zespołami kanap, które można konfigurować w dowolne układy. Wnętrze emanuje pozytywną energią i sprzyja integracji.

LATAWIEC

Użyto motywu fototapety z niebem i latawcami - bezpośrednim nawiązaniem do logo marki. Symbol latawca jest głęboko związany z historią firmy i rozpoznawalny wśród pracowników. Wybór padł na błękitne niebo, jako element rozbijający stonowaną kolorystykę reszty biura. Cały projekt jest odpowiedzią na konkretne potrzeby firmy i dostosowany do momentu, w którym się ona znajduje. Jest wartościowym tłem dla działań obecnych i przyszłych użytkowników.